Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Slika žene koju predlažem srpskom društvu

Komentari (51) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 11 mart 2014 18:37
Dveroljub
U zajednici Hristove ljubavi, muško i žensko stvori ih, na spasenje, ali i na službu Otadžbini. Ovaj (verujemo) pređeni cenzus je Cerska bitka srbske prethodnice, Dveri srbskih.
Sad nema nazad!
Preporuke:
62
6
2 utorak, 11 mart 2014 18:53
žena
Zašto da nam uzor ne bude carica Jelena Šišman Asen?
Bila je drugi čovek srpske države, posetila je Svetu Goru, govorila na Saboru i učestvovala je u donošenju značajnih odluka, bila je moćna, neverovatno obrazovana, elokventna i imala je značajnu ulogu u politici.
Zašto spajati tri žene, kada imamo sve u jednoj?
Preporuke:
12
31
3 utorak, 11 mart 2014 20:49
k-pax
Ukratko: u ovom nesavrsenom svetu, punom nejednakosti, insistiracemo na tome da zena bude savrsena. Ako je ovo deo predizborne kampanje namenjene muskarcima, onda razumem.
Preporuke:
10
27
4 utorak, 11 mart 2014 21:26
nn
@autor

Izuzetno!

@k-pax

Ovo je slika drustva slobode i jednakosti koje odaje duzno priznanje Zeni koja je stvorila to drustvo i koje u to ime odbacuje besmislenu i agresivnu ideologiju savremenog feminizma koja ponizava zenu koju navodno stiti. Sta tu ima sporno? Ko je pominjao da se od bilo koga zahteva savrsenstvo, a pogotovu izdvajao posebno zenu? Jeste li uopste procitali ili komentarisete samo tek da se nesto kaze?
Preporuke:
35
4
5 utorak, 11 mart 2014 21:40
bijelo lice
Upoznali smo Vašu Milicu,
Milicu pametnicu,
Vašu lepu,
srpsku seljančicu.
U Milice u Milice
duge trepavice..
(na skupu Dveri u nedelju na trgu Nikole Pašića)
Preporuke:
34
3
6 utorak, 11 mart 2014 22:24
Milojko
Jednostavno,budi ono sto jesi.
Preporuke:
24
0
7 utorak, 11 mart 2014 23:02
Lola
Sociologija kaže da se za muško-ženske odnose ne treba previše sekirati ako se posmatra čitava era. Ali u mrvica kratkom istorijskom periodu, menjači svesti i državni staratelji mogu naneti ozbiljnu štetu. Pa i da nam upropaste živote. Švedska je tipičan primer. No, evolucija je uvek otvorena i za devijacije, za svaki slučaj. Možda se i pojavi neka žena koja se genetski samooplodi genima svojih muških predaka, ali bi bilo naivno očekivati da ponovo muvamo žene toljagom kao Kamenko npr. Trenutni pravac evolucije je prilično očigledan i jasan. Devijacije nemaju veliku šansu, no svakako mogu da nam se popnu na vrh glave... U kriznim vremenima, kao i u opsadnim stanjima, jaka i stamena žena vredi za deset muškaraca.
Preporuke:
30
2
8 utorak, 11 mart 2014 23:19
Roksanda @ žena
Zašto da nam uzor ne bude carica Jelena Šišman Asen?
Bila je drugi čovek srpske države, posetila je Svetu Goru, govorila na Saboru i učestvovala je u donošenju značajnih odluka, bila je moćna, neverovatno obrazovana, elokventna i imala je značajnu ulogu u politici.
Zašto spajati tri žene, kada imamo sve u jednoj?


Pogledajte podebljani tekst, pa će Vam se možda razjasniti.

Žene se iskazuju na razne načine, a Vi se opredeljujete za samo jedan model ženkosti i ženskog postignuća i to onaj koji podražava muškarce, t.j. za moćnu i obrazovanu caricu, a ne ostavljate prostor za duhovnost, smernost, majčinsku žrtvu, kreativnost, nepristrasnost, mudrost itd.

Jelena je ostala zapamćena po poseti Svetoj Gori i po tome da je njen sin jedinac bio poznat kao "nejaki". Pametnom dosta.
Preporuke:
45
5
9 sreda, 12 mart 2014 00:23
k-pax
@nn:
“...u te kvote ulaze većinom psihološki poremećene osobe, tj. one osobe ženskog pola koje su najviše sklone da se nameću površinom, a ne suštinom svoje ličnosti (mentalno zavisne, infantilno-narcisoidne, histerične, igzibicionističke, psihopatske, ili narkomanske strukture)...”

Dočim su muškarci na našoj političkoj sceni oličenje mentalnog zdravlja, emocionalne zrelosti i moralne superiornosti! Ovi što se u tajnosti razvode, pa ponovo žene, prave vanbračnu decu, drogiraju, oni su sigurno tu gde jesu na osnovu “pravih vrednosti”, a ne zahvaljujući nekakvim kvotama? Ili su kriterijumi za preostalih 70% nešto niži? A žene, ako hoće u parlament, ima sve da budu pametne i dugačkih trepavica kao Milica, darovite kao Mileva (Ajnštajn), mudre kao Jevrosima... i visoke kao Ana (Ivanović)!
Preporuke:
13
12
10 sreda, 12 mart 2014 01:00
žena
Sve navedene značajne žene iz srpske istorije su bile na neki način korisnice srednjovekovnih kvota. Bile su vlastelinke najvišeg roda i samim tim su imale privilegije koje ni muškarci vlasteličići nisu imali, da ne spominjem građane, sebre i merophe. Milica je bila Nemanjićka, Jefimija je bila Miličina bliska rođaka, što znači da su svojim rođenjem imale moć, bogatstvo, obrazovanje i prava kakva je 99.99 % tadašnjih Srbalja moglo samo da sanja.
Nije logično da autorka ukazuje na štetnost ženskih kvota i da se divi ženama čije je delovanje omogućeno time što su imale najviše moguće privilegije srpskog srednjovekovnog društva
Preporuke:
8
24
11 sreda, 12 mart 2014 01:07
žena
@Roksanda
Carica Jelena je postojala, njeno obrazovanje, elokvencija i politička moć su istorijski zabeležene, za razliku od majke Jevrosime koja je književni lik iz narodne poezije, Jevrosimine osobine su fikcija. Mene posebno fascinira caričin boravak na Svetoj Gori, što je danas ženama onemogućeno. Da ne pominjem koliko me oduševljava aktivno učešće u političkom životu i besede na državnim Saborima.
Ali ne treba zaboraviti su njen ujak, brat, suprug, sin i bratić bili carevi, i da je ona imala privilegije pu poređenju sa kojima su antidiskriminatorske političke kvote za žene smešne.
Preporuke:
3
27
12 sreda, 12 mart 2014 01:24
Marko Gay
I gay muskarcima u pornicima rade sve sto rade i zenama.

Pa ipak, skoro nikada necete cuti gay muskarca da kaze da se zbog toga oseca "ponizeno". Ako ista, pre cete cuti "uzbudeno". Medju homoseksualcima nema zahteva da se gay pornografija regulise ili zabrani -- naprotiv!

Zene su drugacije. Za razliku od homoseksualaca, one cesto smatraju da su bile zloupotrebljene, zlostavljane, iskoriscene i ponizene ako su imale seks.

Mozda bi toliko upadljivu i upornu polnu razliku konacno valjalo i pravno priznati?

Na primer, zabraniti seks sa devojkama mladjim od 18 godina, a sa decacima samo ako su mladji od 13.
Preporuke:
2
22
13 sreda, 12 mart 2014 10:02
maja
Pre neki dan sam prosto morala da prokomentarisem tekst Vladislava Djordjevica na istu temu pa cu morati i sada. Pre svega, pratim rad g-dje Aleckovic, genijalna zena koja me odusevljava u svakom pogledu i pravi uzor za modernu Srpkinju. Tekst je sjajan, samo opet ne razumem slicno misljenje vezano za kvote. Slazem se da su kvote u politici sramne, da su zene tu samo ukrasi i vise stete nanose svima nama nego koristi. Ali ne razumem taj stav o zasluzi. Zar nema toliko genijalnih Srpkinja iz razlicitih sfera zivota a opet nisu"zasluzile" da se nadju u politici? I cime su muskarci zasluzili da su u tolikom broju u politici i bilo gde drugo? I ne vidim i jednog koji je zasluzio ali zaista zasluzio da se time bavi. A oni koji to zasluzuju, i muskarci i zene beze od toga jer je sve postalo leglo nemorala. Vise mislim da i dalje vlada zakon jaceg.
Preporuke:
12
15
14 sreda, 12 mart 2014 12:02
Aleksandar
Odličan tekst, vraća veru u popravljanje do sada narušenog u osnovnoj ćeliji srpskog društva. Pogođena poenta, žena kojoj je vraćeno dostojanstvo, koja je zaštićena od poniženja i bilo kakve diskriminacije, ali nije zaštićena od obaveza i odgovornosti samo zato što je žena, što bi bolesnice iz feminofašističkih pokreta htele da nam proture. Ovo o čemu je gospođa Alečković pisala je ravnopravnost u pravom smislu reči, i niko normalan ovome ne može da nađe zamerku, osim onih čije bi polje zloupotrebe sopstvenog pola bilo veoma suženo zdravim načinom funkcionisanja društva.
Preporuke:
17
5
15 sreda, 12 mart 2014 13:14
veroslava piletic@zena
da li ste culi za kneginju; zenu mrnjavcevica? E pa to vam je taj 'izmisljeni zenski lik'; kako kazete.
A kako ja vidim, ovde se uopste ne napadaju kvote, nego se kaze nesto mnogo vaznije - a to je da kvantitet nece preci u kvalitet! kako kaze autor. Tako da ako niste razumeli delove ovog teksta to; na pr. 'kvotama' ne mozete postici!
Preporuke:
18
2
16 sreda, 12 mart 2014 13:55
žena
@veroslava piletic
Vi očigledno ne razumete složene razlike između epskih književnih likova i stvarnih, zabeleženih istorijskih ličnosti. Supruga kralja Vukašina je naravno postojala, ali istorija nije sa sigurnošču utvrdila ni ime te kraljice, i samim tim su njene osobine potpuna nepoznanica i fikcija. To se uči u osnovnoj školi, ako samo malo obnovite gradivo shvatićete.
Savetujem vam da još par puta pročitate tekst, i verujem da ćete uspeti da razumete da je autorka protivnica kvota. Pokušaću da vam pomognem sa par citata iz teksta.
To konkretno znači da će žene moći da se izbore za svoje egzistencijalno i stručno mesto u društvu samo svojim pravim sposobnostima, a nikako praznom i veštačkom statistikom kvota u koje, u najboljem slučaju ulaze osobe bez potrebnih sposobnosti, jer se te sposobnosti ni ne prate.

Demokratski princip ostao bi važeći u pristupu i u primenjenoj metodi, ali on ne bi mogao da kroji i prepravlja rezultat veštačkim kvotama
Preporuke:
2
16
17 sreda, 12 mart 2014 14:14
žena
@k-pax, @maja
Kod nas su poslanici i odbornici, izvinjavam se časnim izuzecima, klimoglavci, ulizice, neobrazovani i muvatori. Zašto se od žena očekuje da budu bolje od toga da bi ušle u parlament i odbore? žena da bi ušla u parlament i da bi troškarila poslaničku platu i koristila poslaničke privilegije treba da bude kombinacije marije kiri i jefimije
Preporuke:
4
17
18 sreda, 12 mart 2014 14:46
k-pax
@žena
Slažem se sa vašom ocenom. Autorka je, iako i sama žena, nepravedna i zlonamerna prema ženama. Zato njena Slika žene koju predlaže srpskom društvu zvuči falš i u ženama izaziva, u najmanju ruku, podozrivost i nepoverenje.
Preporuke:
8
14
19 sreda, 12 mart 2014 15:31
vera.piletina@gmail.com
dakle pocele su i stranacke botov-kinje da rade po internetu. Odlicno, to samo potvrdjuje ono sto ovaj tekst govori. verujem da je to upravo ta zloupotreba zene o kojoj Dveri govore, a posto su dveri sada najveca opasnost, eto i zenskih botova babe liht; sns i ds! Ali, sve to samo potvrdjuje istinu ovog divnog i strucnog teksta
naravno, da zena treba da bude jefimija da bi usla u skupstinu. ona treba da bude jefimija i da bi mogla da se probudi svakog jutra !
ko vam je kriv sto ste samo kvantitet bez kvaliteta ; drage moje? Na koga se ljutite ? Dveri dolaze!
trazite zastitu od briselskih feministkinja
Preporuke:
15
3
20 sreda, 12 mart 2014 15:41
Stanić Milan
Šta reći na ovaj izvanredni analitički separat poštovane g-đe profesor,koje do srži račlanjuje anatomiju savremenog društva.Njenih "9. tačaka" su pitanja i odgovori o položaju žene- čoveka u savremenom društvu.Sa ideološkog aspekta,levica se borila za ljudsko društvo sa humanim likom i ravnopravnosti žene u pravom smislu, desnica se borila pod lažnim motom putem različiti socioloških pokreta poput feminističkih i raznim vrstama pseudorevolucija,a cilj je bio podići veću produktivnost rada, radi potražnje radne snage, u čemu je žena kao ljudsko biće postala "roba",ne samo kao ljudsko biće,nego i predmet bezočnog animalnog iskorištavanja.
Prateći elektronske medije i reklamiranje tzv." sigurni kuća"čovek se uvek i ponovo upita, da li ima iko normalan u ovoj zemlji?Pa,umesto da tog razbojnika- silnika što maltretira porodicu najprije smeste u ludaru,a zatim na robiju - on biva nagrađen izgonom porodice!Nazdravlje dvojac!
Preporuke:
12
3
21 sreda, 12 mart 2014 15:42
srdjan obrazovni.rs
briljantan tekst!
bojim se da ce stranke sada zloupotrebiti zene u svojim kampanjama
Preporuke:
11
4
22 sreda, 12 mart 2014 15:43
srdjan@vera piletina
bravo vera!
Preporuke:
10
2
23 sreda, 12 mart 2014 17:28
žena
Zašto smatarate da žene treba da ispunjavaju dodatne uslove za učešće u politici?
Verujte da žene danas ni najmanje ne zanima da budu Jefimije, niti da ispunjavaju standarde nametnute od ljudi koji smatraju da je osnovna svrha žene da udovolji i usreći druge.
Neko može da misli da žena treba da bude Jefimija kako bi imala pravo da se probudi ujutro, ali isto tako može to svoje mišljenje da okači mačku o rep i da zabavlja internet komentatore, ili da na taj način nanosi štetu svojoj stranci.
Što se politike i kvota tiče, politikom se može baviti svaki prosečno inteligentan čovek, a zašto žene i pored formalnih prava bez kvota nemaju pristup
tom muškom klubu privilegija i leba bez motike je dobro pitanje.
Inače
Na feudalnim posedima Jefimijinog muža su hiljade zavisnih kmetova bile obavezne da kuluče 106 dana godišnje, kako bi Jefimijina porodica uživala u blagostanju i luksuzu.
Preporuke:
4
15
24 sreda, 12 mart 2014 18:16
Roksanda @ zena
Vi izgleda vidite nesto lose u srednjevekovnim plemickim privilegijama uopste i posebno u privilegijama carice Milice i Jefimije (ali ne vidite nista lose u carskim privilegijama carice Jelene).
Mene posebno fascinira caričin boravak na Svetoj Gori, što je danas ženama onemogućeno.

Bilo je "onemoguceno" i onda, ali carica Jelena je bahato ipak stigla na Atos. Bilo bi interesantno da kazete sta Vas tacno fascinira u sili koja krsi pravila duhovne zajednice i time je nipodastava.
Što se politike i kvota tiče, politikom se može baviti svaki prosečno inteligentan čovek, a zašto žene i pored formalnih prava bez kvota nemaju pristup tom muškom klubu privilegija i leba bez motike je dobro pitanje.

Vi se znaci zalazete da neke zene, manje sposobne i spremne od nekih muskaraca, treba da dobiju nesto samo zato sto su zene. Kvote na taj nacin bacaju senku i na ona zenska postignuca koja su ravna ili prevazilaze muska. I to radite u 21. veku!!!
Preporuke:
24
3
25 sreda, 12 mart 2014 18:44
žena
A srpska politika je prepuma sposobnih muškaraca? nemojte me zasmejavati.
Objasniću vam čemu služe kvote:
Muškarci u grupi imaju ružnu naviku da kada vide ženu komentarišu njen fizički izgled i dobacuju.
Kada žena u grupi muškaraca pokušava da iznese svoje mišljenje biva prekidana, i žensko ispoljavanje individualnosti i pokušaj isticanja i takmičenja je predmet omalovažavanja, podsmeha i ponižavanja od muškaraca koje ona nadmaši. U takvoj klimi je veoma teško, skoro neoguće za obične, prosečne žene da se takmiče za vlast, moć i prestiž.
Kvote samo kazuju muškarcima da moraju da saslušaju ženu i uvaže njene političke stavove, Ništa više.

Licemerno je zahtevati od današnjih žena da dostižu nebeske standarde srednjovekovnih idolkinja autorke članka, i pritom ne spominjati da one nisu bile obične žene, već vladarke-regentkinje (Milica) ili despotice i kraljice iz vladarske porodice Mrnjavčević. Oe ne bi bile zapamćene da nisu bile žestoko privilegovane.
Preporuke:
5
17
26 četvrtak, 13 mart 2014 00:49
vera piletina
duhovnost se , gospodjo, koja toliko zelite da polemisete, izgleda sama sa sobom, ne deli na staleze i na obicne i na neobicne zene. Da ste malo citali svete tekstove, znali biste da duhovnosti ili ima ili nema. Kod pastirke ili kod kneginje, svejedno. Duhovnost i postenje ne zavise od toga da li ste plemkinja ili seljanka.
Preporuke:
13
1
27 četvrtak, 13 mart 2014 09:10
Predrag
Opet samozavaravanje, ako nema socijalnog "pritiska" žene ne radjaju. Žene koje rade ne radjaju dovoljno dece. Iako je to sasvim očigledno mnogi ne žele to da vide i dok je tako Srbi nestaju.
Preporuke:
7
3
28 četvrtak, 13 mart 2014 09:36
nada
pre mnogo godina, prisustvovala sam proslavi godisnjice ekonomskog fakulteta u bg-u. tamo su bili prisutni svi tadasnji politicari, sps-srs . dok su profesorke univerziteta izlagale, gospoda politicari, prvi jedan koji je tada i sam bio prof pravnog fakulteta, su im na sred svecanosti i pred gomilom studenata dobacivali takve gadosti da je mene, tada dete, bilo sramota. toliko o tome da treba zasluziti biti u politici i ko su oni koji su to "zasluzili". ta divna profesorka je sigurno tada vise od svih zasluzila da se nadje u politici ali sta bi sve morala da trpi kada je u javnosti ponizavaju samo zato sto je zensko i sto je lepa.jadno je da se prepucavate preko komentara. ovde je takavo vaspitanje i mentalni sklop koje i dalje gleda zenu kao nize bice i mogu samo da umotavaju radi glasova na izborima ali misljenje nece promeniti
Preporuke:
10
3
29 četvrtak, 13 mart 2014 09:50
nada
i nemojte misliti da su ovo sns glasaci, pa oni i ne citaju ovakve sajtove. glasala sam za dveri prosli put, glasaci i sada ali moraju da shvate da su mlade zene, posebno obrazovane odbacile te staromodne stege. nismo feministkoinje ali ako radimo i privredjujemo, vodimo domacinstvo i podizemo decu, necemo da dozvolimo nepostovanje i omalovazavanje.cime vise treba nesto zasluziti? ako si obrazovana, radis, imas decu i porodicu koji su sav tvoj svet, moralna si i postena, sta to jos treba zasluziti?! cime muskarac zasluzuje svoj polozaj i bolju platu za isto radno mesto?! da li je zena losiji radnik? ne bih rekla. dveri,glasamo za vas jer mislimo da zelite najbolje, ali nije ovo 1914.god.
Preporuke:
6
5
30 četvrtak, 13 mart 2014 12:26
srdjan obrazovni.rs
koliko sam ja video na protestima, gospodju Milu zene u srbiji obozavaju. ali caka je u tome sto je ona po pameti jaca i od onih koji bi da unose pometnju. glasam za Dveri nema ni drugo ni trece
Preporuke:
10
4
31 četvrtak, 13 mart 2014 16:38
Bob
Nije preterano važno, ali je zanimljivo: ako niste znali, u porno filmovima (standardnim!) žene su mnogo bolje plaćene od muškaraca. Zapravo, tu je očigledno da su muškarci, uglavnom, objekti. Objektivniji ne mogu biti!
Preporuke:
5
3
32 četvrtak, 13 mart 2014 20:53
Botovi sns hmmm.... sumnjam :)
Ipak se radi o profesionalnijim ,licima,

Sto se tice teme samo jedno pitanje za ,,uspesne,, zene koje ,,rade,, :)

Sigurni ste , ali 1000 % sigurni, da ce ,,muskarci,, (nastrani i prikriveni pervertiti i duhovni slabici) moci da pobede Vlast ?

Mislim ne ,,vlast,, nego Vlast ?

Kad recimo Vlast posle Oslobodjenja Srbije, napravi ono sto ce vasa nocna mora sa Istoka uskoro uraditi, napravi hmmm eto recimo u kratko ,,saudisku,, Srbiju ?

Dali ste sigurni da cete umesto robije, uz pomoc Satanistickog zapada uspeti da srusite tu Vlast (od Boga i Naroda) ?
Dobro se preslusajte..

Ne, drustvo nema potrebu od nikakvih ,,zena,, (osim malog broja sposobnih). Uloga Zena (sa velikim slovom) je odavno odredjena i TAKVA CE OSTATI, makar ova vlast Satane ostala jos 200 godina. Nakraju ce sve biti isto, a bice po onome kome je Mac ostriji i taktika bolja, i kome Bog da pobedu

A posle se za 48 sati uvidi sta su cije ,uloge, :))
Ma mnogo je i 48 sati.
Uzivajte u Satanizmu jos malo:))
Preporuke:
5
4
33 četvrtak, 13 mart 2014 21:07
Botovi sns hmmm.... sumnjam :)
Da, nije bilo potrebe od promene ,,uloge,, kada je rad bio manualan a nauka bez vestacke inteligencije, onda im nije trebalo mnogo ,ruku, pa zene nisu ,,oslobadjali,, nego su poceli ,,oslobadjanje,, u vreme nailaska nesludjenih tehnologija koje ce potrebu za brojnim ljudstvom svesti na vrlo mali broj hehe:))) Smehotresno, ovaj i mnogo drugih primera.

Ljudska ,,svest,, se razvila od kad su ljudi poceli zdrati i piti i buljiti u ekran, a smanjivala se u prirodi, pri postu i zdravoj hrani? Ma da:))) Ideologija vam stvarno ,,drzi vodu,,

Ali bez brige, najlakse je vladati ljudima, samo treba imati Instrumente vladanja (problem je stici do njih, ali uz Boziju pomoc nista nije nemoguce)
Videcete onda posle kako je sve moguce, i normalno i bogato drustvo i slozna porodica (bez ludackih i polu nesvojstvenih potreba) i drzavu u kojoj ce Vojska i Policija biti efikasne iako u njima nece biti nijedne zene :)))

Sila uspostavlja ,,vrednosti,, a Vlastela ih odredjuje :))
Preporuke:
5
3
34 četvrtak, 13 mart 2014 21:17
Perspektiva
Kriza, najave ratova,haos.... Verujete da sam ja toliko mocan da izazovem sve to ?
Garant nisam, ali Neko vuce u tom pravcu. Dobar pravac... Bogami dobar :)

A kad se Svet dobrano zatrese, ne znamo kakav ce biti kraj, dali Svet po zamisli London City-ja koji ce praviti hibride ljudi i zivotinja i ljudi i biljaka i dokazivati kako ,,zene,, mogu ovo ili ono (Gazda oba projekata je ISTI) ili

Svet kakav su priroda i Bog stvorili (manje vise) ?

Videcemo, zivi bili. Svi nismo isti, ali smo kategorisani (manje vise), koliko je ,,logicno,, da nepismen i zagljupljen covek sa srednjom skolom donosi odluke za sudbinu zemlje i naroda, toliko je ,,logicna,, i kvazi-demokratija i ,,ljudskopravastvo,, A po nasoj istocno-hrisc. ideologiji uloge drustvene su vrlo jasne i potrebe za promenama nema. Ali potrebe za brojnim porodicama IMA.

Svetom ce vladati izabrana Vlastela, jedino je pitanje koja ?

Nasa ili Vasa....
Preporuke:
5
0
35 petak, 14 mart 2014 01:13
veroslva p.@zena
duhovnost se , gospodjo, koja toliko zelite da polemisete, izgleda sama sa sobom, ne deli na staleze i na obicne i na neobicne zene. Da ste malo citali svete tekstove, znali biste da duhovnosti ili ima ili nema. Kod pastirke ili kod kneginje, svejedno. Duhovnost i postenje ne zavise od toga da li ste plemkinja ili seljanka.
Preporuke:
6
0
36 petak, 14 mart 2014 16:45
žena
@veroslava
Plemkinje i vladarke su bile obrazovane, one su znale da čitaju, imale su pristup knjigama i imale su dovoljno vremena da se time bave. Seljanke u celom svom životu nisu imale priliku ni da vide knjigu i radile su od jutra do mraka da bi imale šta da jedu. Ako je neka seljanka ipak uspela da ispuni neke standarde jefimijske duhovnosti, niko to nije ni znao, niti je to ostalo zabeleženo.
Ja nisam religiozna, naravno da ne čitam religijske tekstove i duhovnost kakvu spominjete nemam niti me zanima, niti mi je potrebna. Poštujem vernike, ali samo dok ne pokušavaju da svoja verska načela i verovanja nametnu drugima, ili kao autorka srpskom društvu. Biblija propagira potčinjenost žene mužu, meni je to dovoljno me od te vere odbije.
Kvote su potrebne zato što je žena iako formalno ravnopravna i dalje diskriminisana i šikanirana ako poželi da ta svoja prava iskoristi.
Šta da kažem osim - živeo sekularizam, živele kvote.
Preporuke:
1
3
37 petak, 14 mart 2014 19:26
Bob
U suštini, tekst je u redu, ali postoji jedna katastrofalna greška!

Ovde dolaze neki, slobodno mogu reći, KAO vernici, a nijedan nije primetio ovo:

Žena u judeohrišćanskoj slici sveta bila je ili samo rodilja (Marija) ili samo zavodnica (Eva).


Ne samo da nije tačno, nego je i uvredljivo, posebno za Mariju, ali i za Evu. Autorka jeste obrazovana, ali pitam se koliko poznaje hrišćanstvo.

-Uostalom, razni psiholozi vole da rabe Lilit, pa je više njoj mesto u ovoj priči. Uslovno, donekle, može se praviti opozit Eva - Lilit.

A Marija, ona je daleko od svega ovoga. Nema nikakve beze sa ovom pričom.
Preporuke:
3
2
38 petak, 14 mart 2014 19:29
Bob
I da idemo do kraja: u "judeohrišćanskoj slici" ne postoji Marija. Ona se pojavljuje, bez judeo, tek u hrišćanskoj slici.
Ako će ovakav tekst biti u nekakvom dokumentu, ne treba praviti ovakve greške - neozbiljno je...
Preporuke:
2
2
39 petak, 14 mart 2014 21:10
veroslava@zena
niko te ne pita da li si religiozna, to je tvoja licna stvar kao i stvar svih nas.
Pitanje je da li u tebi ima ljubavi ili nema. a onaj ko ima ljubavi taj shvata srcem sve sto je isto kroz vekove. postenje ne zavisi ni od klase ni od novca pa cak ni od obrazovanja samo od srca i duse koju ili imas ili nemas
Preporuke:
2
0
40 petak, 14 mart 2014 21:26
srdjan obrazovni.rs
to da je eva donela smrt a marija daje zivot je ocigledno. Ja to shvatam kao da autorka suprotstavlja ova dva nacela. Inace kod vecine slavjanofila,teologa imateovu kritku, bas judeo-hriscanstva tj tog dvojstva , citajte gospodine bob
Preporuke:
3
1
41 petak, 14 mart 2014 21:40
srdjan obrazovni.rs
ko kaze judeo hriscanstvo taj poredi ova dva a u poredjenju nije vazno kad je sta postojalo nego je vazno to da su oba nacelapostojala i da se mogu suprotstaviti kao zivot i smrt
to vam je kao jahve i hristos mi njih uporedjujemo i suprotstavljamo iako nisu isti period

za razumevanje apstraktnih tekstova vazno je da mislite analoski a ne hronoloski. hronologiju zna svaki pop a da uporedjje i razmislja ne moze svako
Preporuke:
2
1
42 petak, 14 mart 2014 23:44
žena
@veroslava
Zašto autorka onda nije uzela za primer čemu žena treba da teži nepismenu seljanku, otrokinju ili sebarku iz XII veka? Zašto pokušava da savremenim ženama nametne za cilj istovremeno dostizanje vrhunskih rezultata u politici i književnosti vladarke, jedne despotice i epskih osobina junakinje narodnih pesama? Takvi ciljevi su neracionalni i štetni za ženu, upravo zato što su postavljeni tako da budu nedostižni. Tri u jednom. Pokušavajući da dostignu nedostižno,žene mogu samo izgubiti samopouzdanje i vreme.
O religioznosti sam pisala da bih plastično, primerom demonstrirala koliko su ciljevi i standardi koje vi pokušavate da nametnete ženama kao uslov za učešće u politici i javnom životu nama nebitni. Vaše mišljenje o tome kakva žena treba da bude i koje osobine treba da ima u sebi se nikoga ne tiče. Ne pokušavajte da vaše mišljenje o tome kako žena treba da se ponaša namećete društvu. Žene nije briga šta vi mislite. Mačku o rep, veroslave, kao što sam već pisala.
Preporuke:
0
4
43 petak, 14 mart 2014 23:48
žena
@veroslava
I na kraju, moram da primetim da ste veoma nekonzistentni u pisanju i razmišljanjima. Za vas je religija lična stvar, a istovremeno uzimate sebi za pravo da u nepoznatim ljudima ispitujete duboko intimna i skrivena osećanja ljubavi. Osim što je za raspravu oko kvota i ženkog uključivanja u javnu sferu to potpuno nebitno, moram da primetim i da je nevaspitano.
Za javnu sferu, politiku i poslovni uspeh je potrebno znanje, inteligencija, upornost, samopuzdanje, hrabrost, dok je ljubav veoma lična stvar oko koje je nepristojno ispitivati nepoznate ljude, veroslave.
Preporuke:
0
2
44 subota, 15 mart 2014 00:36
žena
Tekst je zanimljiv zato što zastupa izrazito feminističke stavove i istovremeno se bori protiv feminizma. Prve tri slike su osnova feminizma.
Slika 1 - pravo za ženu da učestvuje u javnom životu i pravo na školovanje
Slika 2 - borba protiv objektifikovanja ženskog tela
Slika 3 - zahteva se ista plata za isti muški i ženski rad
Slika 7 - borba protiv pornografije se smatra ekstremnim vidom feminizma
Na žalost, ostale slike napadaju način i feminističke metode borbe za ravnopravnost, ja bih rekla da je to rezultat internalizovane mizoginije autorke teksta.
Bilo bi lepo da je autorka predstavila alternativu, pošto joj se postojeće metode ne sviđaju
Preporuke:
0
3
45 subota, 15 mart 2014 01:12
Šteta
Da li može neko da kaže ko je objavio knjigu i gde može da se kupi?
Preporuke:
2
0
46 subota, 15 mart 2014 03:13
Bob
@srdjan obrazovni.rs

Uhuhuh... Jahve i Hristos... šteta, ne razumem. Možda, kad se malo opismenite gospodine?

Evo, malo da nešto naučite: kad se kaže judeohrišćanski, to je celina, nema nikakvog suprotstavljanja. Ne razumete? Šta vam mogu.

A što se tiče Eve, u konačnici, ona je pozitivan lik, pramajka čovečanstva. Niste znali? Obrazovni.rs
Preporuke:
1
3
47 subota, 15 mart 2014 11:46
veroslava.piletina
ljubav je licna stvar za one koji ne znaju sta je ljubav. za nas koji znamo to je kosmicki princip a ne licna stvar
Preporuke:
1
0
48 subota, 15 mart 2014 14:04
srdjan obrazovni.rs
opismenite se vi g dine bob. ja sam srdjan a vi bob, u tome je razlika. procitajte sve ruske slavjanofile pa cete videti sta je celina a sta razvalina. eva zavela pa donela smrt u kojoj smo i danas
od nas istocnjaka toliko.
Preporuke:
2
0
49 subota, 15 mart 2014 21:28
žena
@veroslava
Ja sve vreme pišem o ovozemaljskim, svetovnim stvarima, o kosmosu diskutujte sa nekim drugim mestima, pošto ste promašili temu.
Ovde su tema kvote i praktični problemi žena u borbi za ravnopravan tretman u politici. Kosmičke principe, duhovnost, ljubav uporno pokušavate da nametnete kao temu, uzimate za pravo da određujete kakve osobe treba da budu da bi se nesmetano bavile onim što ih zanima, ili da bi se probudile ujutro. Samoproglašujete se za nekakav autoritet, uzurpirajući ulogu sudije.
Žene će raditi ono što žele, ponašaće se onako kako žele, baviće se onim što vole i boriće se za ravnopravnost u svim sferama. Nikakve dodatne zahteve nebitnih ljudi neće ni uzimati u razmatranje. Ni snishodljivot niti spinovanje u komunikaciji, niti jalovi pokušaji omalovažavanja nas neće sprečiti.
Počnite da se navikavate, lakše će vam biti.
Preporuke:
0
1
50 nedelja, 16 mart 2014 21:20
Bob
Obrazovani.rs Srđane, valjda čovek može i da se pokaje posle počinjenog greha? Da li su se Adam i Eva pokajali? Jesu, ako niste znali.
Preporuke:
2
0
51 sreda, 19 mart 2014 19:44
Botovi sns hmmm.... sumnjam :)
Osim sto ste jedva neki minus stavili..... Nema vas nesto da replicirate a ?

Jel niste razumeli tekst? More ODLICNO ste ga razumeli.

A odgovor? Odgovor je sledeci, za slugovanje Satani dobicete ,,bonu,, to jest logore i rudnike... pogotovo kad se Narod osvesti sta ste mu radili i uradli

Pa ,,zene,, gde ste ? Vidite kako ja (i Oni iza mene) ,,razgovaramo,, ?

E tako se stize do promena, a tu ne pomaze Spinovanje kometarima(profesionalno) po sajtovima. Druga ,,Sredstva,, se koriste, a posle nema ni beeee-92, nema ni ,,vojske srPije pune pedera i zena,, nema ni Nato pakta, ni Holywooda.... ima samo metka i rudnika.

Uzgred Krim je nas, idemo dalje....

Sad pricajte price i bajke, i nadajte se da ce Vlast biti promenjena ,,izborima,, he he
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner